Gudstjenester i Domkirken

Højmessen i Odense Domkirke

I Odense Domkirke er der i enhver forstand højt til loftet. Det rene gotiske rum med det smukke lysindfald kalder på en klassisk stram liturgi – som beskrevet i Domkirkens højmesseordning - med stor vægt på det musikalske element.
Der bydes på kirkekaffe efter højmessen, hvor der for den besøgende også vil være lejlighed til en nærmere besigtigelse af det imponerende rum

Se mere om Folkekirkens liturgier - bl.a. for højmessen her.

Middagsandagt i Domkirken

Hver eneste onsdag året rundt er der mulighed for at være med til en kort andagt i Domkirken. Den forrettes af Domkirkens præster og finder sted fra kl. 12.00 - 12.20. Kom og find ro, fordybelse og eftertænksomhed i hverdagen.

I forlængelse af middagsandagten er der onsdagscafé i Skt. Knuds Salen. Her er mulighed for at fortsætte samværet fra andagten under mere uformelle former, og få en snak med præsten eller de andre kirkegængere. Læs mere om onsdagscaféen under menupunktet "Arrangementer".

Gudstjenester i Domkirken